Nya tag

Kryssningen förra veckan var en ny och spännande satsning av Stockholms Elithandboll och Höken, tyvärr var det inte så mycket handbollsfolk som man hoppats på. Vi får hoppas att man har ork och resurser att återkomma för jag tror att alla som var med uppskattade det och gärna kommer tillbaka.

Intressanta föredrag och utställare, men som vanligt är det i mötet mellan människorna som det verkligt minnesvärda händer. Här var både spelare, journalister, sponsorer och vi övriga handbollintresserade samlade på ett ställe.

Häpnadsväckande var det som en TV-journalist sa att det finns spelare i Elitserien som inte vågar ställa upp på en intervju. Hur i h- e ska man tro att media, sponsorer och publik skall bry sig om matcherna när inte spelare och ledare i vår högsta serie förstår vikten av att synas i media?

Nya tag är förbundets satsning på att stärka varumärket genom satsningen på att anställa Stefan Lövgren som general manager i Svensk Handboll AB. Alla verkar vara överens om att detta är en riktig satsning och Stefan är mannen att lyckas med detta. Något som inte har diskuterats är insynen i detta bolag, vilka sitter i styrelsen? hur tillsätts dessa? Vad kommer att ligga i bolaget? Kommer detta att ta bort resurser från övrig verksamhet som ligger kvar i förbundet? Det är viktigt att vi vågar lyfta dessa frågor – utgår från att det blir diskussion kring detta vid årsmötet i augusti.

Nya tag behöver fotbollen ta efter senaste skandalen i Malmö, vilka sponsorer vill bli förknippade med fotbollen? Vilka barnfamiljer vill gå på fotboll?

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: